Mama & papa 19 Jul 2019 Paulien

7 handige tips om er uitgerust uit te zien ondanks je slaaptekort

Let’s be real: veel uurtjes slaap krijg je als ouder niet. Baby’s en kinderen hebben geen pauzeknop en dus loop jij standaard met wallen onder je ogen rond. Niet getreurd, dankzij deze tips zie je er uitgerust uit terwijl je een slaaptekort hebt.

Slaaptekort

1. Hydrateer je ogen met oogdruppels

Als je weinig slaapt heb je de dag nadien vaak rode ogen, omdat ze helemaal uitgedroogd zijn van voortdurend te staren naar het plafond. Gebruik daarom hydraterende oogdruppels om de vochtbalans te herstellen. Die kan je gewoon halen bij de apotheker.

2. Verminder dikke oogleden met een koude lepel

Soms is je slaaptekort zo erg, dat je je ogen amper openkrijgt omdat ze gezwollen zijn. Gelukkig kun je dat kwaaltje in enkele minuutjes verhelpen: houd simpelweg twee koude lepels (uit de diepvries) tegen je oogleden. Die koude maakt je niet alleen wakker, ze vermindert ook de zwelling van je oogleden, waardoor jij weer een frisse blik hebt.

3. Neem een koude douche

Ril je bij de gedachte om ’s ochtends onder een koude douche te stappen? Dan sla je deze tip beter over. Maar een koude douche is wel dé manier om er wakkerder uit te zien (en je zo te voelen). Daarnaast is een koude douche ook nog goed voor je poriën.

4. Gebruik een vochtinbrengende crème

Na een gebroken nacht is je eerste reflex waarschijnlijk om te grijpen naar een XXL-koffie. Voordat je dat doet, kan je beter je huid even wat aandacht geven. Een gehydrateerde huid doet je meteen veel frisser ogen. Altijd een hydraterende crème in huis hebben is dus geen overbodige luxe.

5. Was je gezicht met een groenethee-handdoek

Geen fan van een koude douche? Dan is er nog een andere mogelijkheid om je vermoeide gezicht een boost te geven. Zorg ervoor dat je altijd een ijsblokjesvorm gevuld met groene thee in de vriezer hebt liggen.

In geval van (tijds)nood kun je er enkele in een handdoek wikkelen. Zodra die vochtig wordt, was je je gezicht ermee. Zo kunnen de antioxidanten van de groene thee je huid voeden en ben je ineens opgefrist.

6. Gebruik niet te veel make-up

Ben je een van die zeldzame moeders die ’s ochtends tijd heeft om make-up op te doen? Dan is de gulden regel bij een slaaptekort less is more.

Als je dan toch make-up wilt gebruiken, kies dan voor tinten in de buurt van je natuurlijke huidskleur. Kies daarnaast voor een lichtere kleur in het midden van je ooglid en onder je wenkbrauw. Zo zie je er meteen wakker uit.

7. Gebruik een verhelderende concealer

Verhelderende concealer verbergt donkere plekken. Gebruik dit dus een beetje op de kringen onder je ogen, je T-zone en zelfs een klein beetje op je cupidoboog. Je zult zien: je gezicht ziet er stralend uit met die glow.

Lees ook: 7 tips om goed voor jezelf te zorgen als je net moeder bent geworden

Het beste van Minimi.be in je mailbox?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

Reageer op artikel:
7 handige tips om er uitgerust uit te zien ondanks je slaaptekort
Sluiten