Mama & papa 12 Jan 2020 Paulien

De snelle, gezonde hap: granola om mee te nemen voor drukbezette mama’s

Deze granola maak je ‘s avonds in een half uur klaar. ‘s Nachts kan het dan afkoelen en de volgende ochtend kun jij ervan genieten op je werk of in de trein. Ideaal als je het ’s morgen te druk hebt om voor jezelf nog ontbijt te maken.

Ingrediënten

voor 4 porties

  • 400 gram havervlokken
  • 100 gram zonnebloempitten
  • 200 gram gemengde noten (bijvoorbeeld pecannoten, amandelen en hazelnoten)
  • 4 eetlepels honing
  • 4 eetlepels olijfolie
  • 1 koffielepel kaneel
  • magere platte kaas
  • extra honing om te garneren

Zo maak je snelle granola om mee te nemen

Verwarm de oven voor op 150 graden. Meng alle ingrediënten, behalve de platte kaas en de extra honing om te garneren, in een kom. Roer goed totdat het een plakkerig geheel wordt.

Spreid het mengsel op een vel bakpapier op een bakplaat uit en zet 15 minuten in de oven. Roer daarna de granola goed om en check of de granola al donker genoeg gekleurd is en al knapperig genoeg geworden is.  Bak eventueel nog 5 tot 10 minuten langer, tot je tevreden bent over het resultaat.

Haal uit de oven en schep nog een keer goed door. Laat de granola een nachtje afkoelen.

De volgende ochtend serveer je de granola met je favoriete kwark en eventueel wat extra honing. Wij nemen vaak ook de granola mee in een goed afgesloten glazen pot of brooddoos, en de platte kaas in een plastic bakje met de honing al doorheen. Hoef je ‘t onderweg in de trein of op kantoor alleen nog maar door elkaar te scheppen. Enjoy!

Culy Homemade: snelle granola om mee te nemen

We hebben binnenkort ook een wekelijkse nieuwsbrief

Wil jij die graag elke week in je mailbox? Schrijf je dan hier in!

Reageer op artikel:
De snelle, gezonde hap: granola om mee te nemen voor drukbezette mama’s
Sluiten