‘Expliciete’ reclamespot met pas bevallen mama gaat viraal

Tijdens de uitzending van de Oscaruitreiking op de Amerikaanse zender ABC stond aanvankelijk een reclamespot van Frida Mom ingepland, een merk dat intieme verzorgingsproducten maakt voor vrouwen die pas bevallen zijn, maar het filmpje werd geschrapt wegens te expliciet. Onbegrijpelijk, klinkt het bij Frida Mom, dus gooiden ze de spot onmiddellijk online.

“De beelden zijn niet gewelddadig, seksueel, politiek of religieus. We tonen gewoon een jonge mama, in haar eigen huis, met haar baby en haar nieuwe lichaam. Geen wonder dat nieuwe moeders zich zo onvoorbereid voelen”,  luidt het bijschrift. In het filmpje, dat in een mum van tijd viraal ging, zien we een mama met postpartumbuikje ’s nachts een bebloed maandverband vervangen, terwijl haar baby huilt op de achtergrond. Oordeel gerust zelf, maar wij sluiten ons alvast aan bij #TeamMom.

Frida Mom | Oscars Ad Rejected

The ad you’re about to watch was rejected by ABC & the Oscars from airing during this year’s award show. It’s not “violent, political” or sexual in nature. O…

We hebben ook een wekelijkse nieuwsbrief.

Wil jij die graag in je mailbox? Schrijf je dan hier in!

Reageer op artikel:
‘Expliciete’ reclamespot met pas bevallen mama gaat viraal
Sluiten